• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
451
Poäng
557
Då bör du bara få ut pengarna helt enkelt. Finns mig veterligen inget stöd för avräkning
Mm något är konstigt. För när ja ska skicka in reseersättning så står det nytt belopp att betala. Skatteskulden minus det nya som ska skickas in. Den är inte borta trots laga kraft vunnen. Och där börjar ja undra om det typ blir gynnande av borgenär typ om ja skickar in. Men all skuld till Skv ligger med i planen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 035
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Kan det inte finnas en annan risk med detta, säg att det blir som Lasse säger - att du får pengarna. Kan det inte hända att SKV då omprövar din skuldsanering? Kräver hela beloppet du får tillbaka.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Mm något är konstigt. För när ja ska skicka in reseersättning så står det nytt belopp att betala. Skatteskulden minus det nya som ska skickas in. Den är inte borta trots laga kraft vunnen. Och där börjar ja undra om det typ blir gynnande av borgenär typ om ja skickar in. Men all skuld till Skv ligger med i planen.

Skuldsaneringen har inget med deklarationen att göra, du får fråga skv..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kan det inte finnas en annan risk med detta, säg att det blir som Lasse säger - att du får pengarna. Kan det inte hända att SKV då omprövar din skuldsanering? Kräver hela beloppet du får tillbaka.

Det kan dom göra, ingen aning om det görs.
 

Kalleanke

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
22 Mars 2024
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Mm något är konstigt. För när ja ska skicka in reseersättning så står det nytt belopp att betala. Skatteskulden minus det nya som ska skickas in. Den är inte borta trots laga kraft vunnen. Och där börjar ja undra om det typ blir gynnande av borgenär typ om ja skickar in. Men all skuld till Skv ligger med i planen.
När fick du beslut om skuldsanering?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 035
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Det kan dom göra, ingen aning om det görs.

Ja beroende på hur stor summan är menar jag.

Säg att man har skatteskuld på 100.000 och X ska få tillbaka 80.000 i engångssumma utav SKV så istället för att detta ska reglera en gammal skuld så får borgenären behålla hela summan.

Jag hade inte blivit förvånad om dom hade kunnat ompröva det faktiskt, om dom vill.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja beroende på hur stor summan är menar jag.

Säg att man har skatteskuld på 100.000 och X ska få tillbaka 80.000 i engångssumma utav SKV så istället för att detta ska reglera en gammal skuld så får borgenären behålla hela summan.

Jag hade inte blivit förvånad om dom hade kunnat ompröva det faktiskt, om dom vill.

Pengarna skulle doxk inte gå enbart till skatteskulden.

Dom kan hugga på andra omprövningsgrunder också
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
451
Poäng
557
När fick du beslut om skuldsanering?
Kan det inte finnas en annan risk med detta, säg att det blir som Lasse säger - att du får pengarna. Kan det inte hända att SKV då omprövar din skuldsanering? Kräver hela beloppet du får tillbaka.

Pengarna skulle doxk inte gå enbart till skatteskulden.

Dom kan hugga på andra omprövningsgrunder också
Det rör sig om 5K, enligt lag nu har ej rätt att kräva dessa. Men mig spelar ingen roll. Vill bara inte ställa till något. De får gärna sänka skatteskulden till 75K
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp